al weer 2 maanden hier. - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Mandy Horssen - WaarBenJij.nu al weer 2 maanden hier. - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Mandy Horssen - WaarBenJij.nu

al weer 2 maanden hier.

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

29 December 2013 | Bonaire, Kralendijk

nou nou, het is al weer even geleden dat ik geschreven heb. sommigen beginnen al berichtjes te sturen. geen bericht is goed bericht toch?? of toch niet.. ik ga het je zo allemaal vertellen.

ik zit nu in de nachtdienst, dus heb ik tijd om een brichtje te typen.
ik zit hier nu 2 maanden, de tijd vliegt toch wel snel.

het gaat goed met me, ik zal beginnen dat ik voor de kerst even een dipje had. ik voelde me niet erg lekker, kon weinig binnen houden en laat staan eten. dit is gelukkig weer hersteld. het thuis front mist mij ontsettend, dus het zou niet goed zijn als ik hun ook niet zou missen, daarom had ik een dipje, dus ook geen zin om iets van me te laten horen. maar goed het gaat weer goed met me. het eten is weer lekker, en ik kan weer genieten.
iedereen heeft goed voor me gezorgd hier.

sinterklaas, is geweest, tja bij ons kwam hij een week later omdat koning willem en prinses maxima eerst moesten komen.
we hebben met de collega's na de teamvergadering een cadeautjes spel gedaan. ik heb tovernagelak gekregen heel vet je doet hem op en zodra je in de zon komt verandert hij van kleur.

personeels feest heb ik hier gehad, heel leuk feestje, iedereen moest op chick. iedereen had jurkjes aan met hakken en de mannen waren netjes gekleed. waaaaw.

open water padi. jaja ik heb hem gehaald met vlag en wimpel. heb 3 hele dagen duik cursus gehad, ppfff wel vermoeiend. maar de onder water wereld is zo prachtig hier. zo veel moois.
het is wel relax allemaal, dat is toch wel moeilijk voor mij hihi.

kite surfen, tja dit is echt heel gaaf, het geeft je een enorme kick als je op het board staat, en ik ben zelf een paar keer in de lucht getrokken omdat ik een stuur fout maken, ook dat is heel gaaf, alleen de klap op het water daarna is iets minder fijn maar ooo zo gaaf.

vanuit curacau is anouk uit Bakel nog langs geweest samen met een vriendin, zij lopen stage daar. ze zijn 3dagen gebleven en heb ze het eiland laten zien, het was erg gezellig.

en toen kwam de kerst er aan, overal is er versiering, de vakantie begint, veel locals gaan naar familie elders op andere eilanden, en komen ook vakantie gangers hier op het eiland. heel veel te beleven is er niet met kert veel restaurants zijn dicht, zelf koegen sluiten hier.
dus moet je zelf er maar iets van maken.
1e kerstdag dacht ik dat de winkel open was dus we zouden met een paar hapjes maken, we hadden een enorme ham gekregen in ons kerst pakket dus deze konden we lekker in de oven klaar maken. maar helaas de winkel was dicht. dus zijn we maar gaan uiteten.
2e kerstdag zouden we op het stand gaan bbqen, dit werd later bij iemand thuis wat overigens wel heel erg gezellig was.
(oja 1e kerstdag heb ik ook dagdienst gewerkt, was erg druk op het werk).

ja en vandaag is de vuurwerk verkoop van start gegaan, en ze knalle dus nu al heel veel vuurwerk af, en ook van die flinke knalle.
op naar oud en nieuw, daar zijn nog geen concrete plannen voor gemaakt.

begin januari verhuis ik naar mijn nieuwe appartement.

en dan komt mijn lieve schat al weer deze kant op, wat zal dat heerlijk zijn. dan kan hij zien hoe ik hier woon/leef/en wie mijn vrienden/vriendinnen hier zijn.

een volgend verslag komt vanzelf weer wanneer ik hier zin en tijd voor heb.

veel liefs vanuit het zonnige Bonaire.

  • 30 December 2013 - 12:39

    Gera:

    goed om te horen dat het weer beter met je gaat. hou dit vol en geniet.
    En straks komt Carlo, das helemaal genieten, ik zal hem na zin vakantie een keertje bellen dat hij bij ons komt eten. kan hij meteen verslag doen hoe het was geweest.
    veel groeten uit bakel van de Berkjes

  • 31 December 2013 - 14:38

    Lotte Anke Merel Gerrie Annemieke Nande Martien.:

    Hoi Mandy,

    Hartstikke leuk dat je het daar zo goed naar je zin hebt!!
    Vanaf het JBZ wensen wij jou een hele fijn jaarwisseling toe!!!
    Knal ze!!!.
    Groeten Team 2

  • 04 Januari 2014 - 01:43

    Hester, Vanessa En Linda:

    Hoi Mandy,

    Wij wensen je een fijn 2014 toe, dat al je dromen maar uit mogen komen!
    We zitten in de nachtdienst en het is rustig, weer rustig. Want juist met de feestdagen lagen we in een keer vol, een wonder.
    Mooie foto's, vooral van het duiken, geweldig.

    groetjes Linda, Vanessa en Hester

  • 09 Januari 2014 - 19:48

    Tamara:

    Een leuk verslag mandy.
    Ik hoop dat je geniet van jouw nieuwe appartement.
    Groetjes suit het warme(11 gr.) regenachtige nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 19 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1317
Totaal aantal bezoekers 15292

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 30 April 2014

Bonaire

Landen bezocht: